En skön lördag med lite av varje

Imorse hade jag ställt klockan på ringning för det var loppis på Sandra och dit skulle vi för att spana läget!! När vi kom var det inte så trångt men rätt snabbt tjocknade det med folk och det blev sådär jobbigt att gå bland borden och trängas. Vi fyndade en lergryta och ett litet ovalt fat med blått mönster.

Efter loppisen styrde vi kosan mot Pauls gamla lägenhet för att rensa lite bland vilka saker som skulle slängas och vilka som kunde säljas. De saker som Paul ska behålla är nämligen redan här. Det är bara lite porslin och några fiskegrejer tror jag som ska hit oxå.

Paul hade sin judolek sedan så jag ställde mej för att diska det jättelika diskberg vi lyckats samla ihop IGEN! Det var skönt att bli av med det i alla fall. Till lunch köpte vi pizza och Paul pratade med han som ska ha lägenheten (han jobbar nämligen på vårt pizzahak!) och de kom överens om att dela på hyran i juni, va bra!! Dessutom ville han ha tvättmaskinen och tumlaren så då blev vi av med det! Lätt som en plätt!

Vi styrde sen kosan mot Clas Ohlson för att skaffa spännband för att förankra Sigges bur i bilen och jag passade på att köpa några toppar på Gina Tricot. Vi tog oxå svängen om nya (mycket fräschare) Intersport där jag blev ägare till ett par gröna trekkingbyxor och en keps. Jag börjar märka behovet av bra utekläder nu när vi tränar såpass mycket. :)

Träning var nästa punkt på schemat! På Birdhunters är det valpträff i helgen och kullpappan Castor var där med husse. De skulle träna lite med Sven och Marina m fl och vi fick följa med och titta på/träna passivitet eller snarare jobba på att sänka Sigges förväntningar. Sigge var så taggad att han nästan skakade när vi parkerade på gården, men i slutet av passet var han mycket lugnare.

Idag var det först lite träning för unglabbarna som ska ut på prov och sen gick de äldre på linje med Bumper Boy och allt möjligt. Det var ypperlig träning för Sigge. Alla andra fick jobba utom Sigge!!! Han var kopplad idag för jag vill inte riskera att störa någon annan nu när vi får lov att vara med så här men han försökte inte knalla. Det enda riktigt olydiga han gjorde var att rusa fram till Sven när han kallade på Fun. För övrigt tycker jag att han höll sig i skinnet väldigt väl. Något litet pipaktigt hörde jag men det korrigerade jag ju snabbt som attan. Han är egentligen ingen "pipare" utan det kommer när han blir för högt upp i varv.

Sigge fick träna på att hålla en dummie idag igen och han höll länge länge och var jätteduktig! Vi passade oxå på att provhålla lite olika sorters fågel. Den som vållade mest bekymmer var den stora truten, men efter lite käbbel så höll han även den jättefint. Avlämningarna idag har varit jättefina, han börjar faktiskt bjuda upp dem mer och mer tycker jag. Bildbevis kommer senare men nu ska vi äta lite god kvällsmat här!

Tack för idag, ni som var med för att Sigge och jag fick möjligheten att vara med.

image133
Duktig Sigge håller en (något mörbultad) duva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback