Effektiv måndag

Idag är det dan före vår obegripliga tenta så jag gick upp tidigt i ottan för att gå på frågestunden. Efter en timme konstaterade jag att man inte blev något klokare, snarare fick man mer frågor så jag gick hem. Där diskade jag andra halvan av vårt diskberg och författade lite på reportaget till Goldenklubben och SSRK om poängjakten i helgen. Jag passade oxå på att skriva ut några gamla tentor för efter lunch hade jag bestämt pluggdejt med A i vår klass.

Fiskbullar till lunch, mums, och sen iväg till skolan för att möta A. Vi passade på att kolla om förra tentan kommit upp men icke. Hur länge ska man behöva gå nyfiken egentligen? Vi pluggade faktiskt ganska effektivt. Gjorde två tredjedels av en tenta och sen gjorde jag resten hemma själv. Fick lite msn- och telefonsupport ikväll men jag hade ju grejat nästan allt! Jippi!

Ikväll har jag alltså pluggat lite mer och sen skrivit klart reportaget och lagt in bilder oxå. Det var roligt göra, skriver gör jag ju varje dag här, men det är ju lite fler läsare på deras hemsidor än på min lilla blogg så det kändes roligt! Bilderna blev oxå ganska lyckade, tyvärr var det svårt att ta snygga actionbilder för alla stationer hade hund- och publikstopp en bra bit bort. På dirigeringen var jag framme och tog på ett ekipage men på snyggaste actionbilden vände matte baken till så det blev lite knasigt. *fniss*

Nu har jag och Sigge varit ute på en cykeltur. Det var superskönt ute och vi tog svängen förbi Skälby, över bron till bruksan, över vägen och sen tillbax via Granngården och sen förbi Maxi. Sigge var lös delar av vägen men till största delen går ju inte det tyvärr. Sigge travade på bra, jag tycker faktiskt kondisen är bättre än förut! Det märkte jag oxå på söket i söndags. Visst blev han trött då men han orkade mer än förut.

Nu ska vi cykla på och inte köra så mycket apportering på ett tag, de enda tillfällena får bli på träningarna. Imorgon ska vi ut och titta på Birgittaträningen och jobba vidare på att sänka Sigges förväntningar. Han kommer nämligen inte få göra ett smack! Ha!

På onsdag däremot får Sigge jobba för då är det B-provsträning. Jag har tänkt att vi ska köra på dummies för antagligen har inga mirakel skett vad gäller vilthanteringen och det känns så meningslöst att bråka om det när vi kan få hjälp med andra viktigare saker inför provstart. Jag är inte speciellt oroad över viltet heller, det handlar mest om orutin och med lite mer träning så kommer det nog gå finfint!

Önska mej lycka till inför tentan imorrn!! Nattis på er!

Kommentarer
Postat av: mamma

JA verkligen lycka till Kram mamma

2007-04-23 @ 22:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback