Burhund

Japp, så är det! Sigge har ju åkt bra i skuffen på vår lilla bil men nu börjar det bli för varmt för att ha luckan stängd. Senaste träningarna har jag lämnat luckan öppen och haft honom bunden i kopplet så han kunnat lega utanför eller i bilen. Vi gjorde även ett misslyckat försök med ett nät, men det  var för krångligt att fästa. Ikväll blev det en tur till Granngården och ett styck hundbur inköptes.

Det blev en Dogman med sned front. Jag vet att dom inte är speciellt trafiksäkra men det är det inte att sitta i skuffen på en liten Corsa heller. Nästa år när vi får tillökning blir det kombi med dubbelbur eller grindar. Sigge såg väldigt skeptisk ut när vi tog ut buren på parkeringen för att prova hund i bur och bur i bil. Jag fick typ knuffa på honom så han gick in och han satte sig därinne väldigt stukad...

Buren passade bra i bilen iaf, vi ska fästa fast den på nåt sätt bara så den inte far omkring. Sigge får oxå plats att ligga ner och att sitta upp. Han ser lite stukad ut men det är nog mest stoltheten...

Ska bli skönt att kunna lämna luckan öppen utan att riskera att han hoppar ut om han är lös eller trasslar sig i kopplet osv. Dessutom finns det ingen risk att han får oönskat besök av någon olydig hund som springer fram och ska hälsa.

Nu är vi trötta och jag ska ställa mej och göra lasagne. Får se hur bra det går!

Kommentarer
Postat av: marina

Nu blir han verkligen apan i buren, häng på en skylt också med texten mata ej apan.hihihi....
Nu är tom Prinsen begraven, bra jobbat Tove.

2007-04-25 @ 20:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback