Blöt träningsrapport

Sigge och jag styrde som bestämt kosan mot Värsnäs. Sigge fick springa av sig och rasta sig lite och sen gick vi en promenad i koppel i skogen fram till en strandkant där vi inte skulle störa nån.

Först lite fotgåendeträning men det var inte så lätt att gå där, lite sumpigt och stenar så vi la ner efter bara en liten stund. Vi övergick till avlämningsträningar och Sigge fick lämna av först bara genom att jag satte en apport i munnen på honom och sedan fick han hämta från land och från vatten. Det gick faktiskt över förväntan, speciellt från vatten. Han släppte första gången men sen inget mer, och inget skak alls förrän han lämnat. Bra! Nu ska vi låta dummiesarna vara ett tag för att sänka förväntningarna på träningen och hoppas att mer kondis och bättre lydnad gör susen.

Vi traskade tillbaka och Sigge fick bära en dummie i munnen. Vi passade på nu före badsäsongen att utnyttja bryggan. Jag tror Sigge behöver lära sig lite skutt-i-vatten-teknik från Dot för han kravlade sig i från bryggan när jag lockade med en dummie i vattnet. Sedan fick han simma längs med bryggans båda sidor fram och tillbaka två gånger. Tyckte det räckte så för min otränade lille plutt.

image132


Nu ligger Sigge i sin bädd och torkar och vi ska åka och handla. Härligt med långhelg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback