Välkommen hit du nyfikne själ...

Ja, här är den då...;)

Som jag skrev som kommentar till bloggen där jag omnämndes:

"Ja du X. Jag har INTE talat skit om enskilda personer eller nämnt några namn, bara talat om hur JAG upplevt denna sista tid. Hycklare är nog det sista man kan kalla mig, jag kan inte upptäcka något lögnaktigt i min blogg och jag är nog känd av min omgivning för att stå för vad jag tycker. Däremot kan jag förstå om man tolkar händelser olika, men MIN blogg är MIN tolkning. Bra av dig att länka till min sida för då kan ju alla se olika tankar om denna tråkiga röra. (Om det är något speciellt på min blogg som du kände dig utpekad av eller som sänker själva föreningens rykte så kan du väl skicka ett mejl till mej så tar jag bort det. O ja, jag kritiserar styrelsen för jag tycker den fungerar under all kritik. Det står jag för..det vet du.)
Vad gäller det som skedde mot dig på forumet så tycker jag du ska försöka ta åt dig av det istället för att bli arg på det som sas. Det har vi ju pratat mkt om att jag måste kunna hantera. Det somt stod var konstruktiv kritik om hur du hanterade situationen i lördags och inget mer...ingen förlöjligade sig eller var bara elak på pin kiv. Om du kritiserar så andra så måste du oxå vara beredd på gensvar själv. Vi ställde upp och hjälpte dig med träningen så gott vi kunde och att sen upptäcka att du tycker så här och är så otacksam var inte speciellt roligt. Det kändes faktiskt inte heller speciellt trevligt att du klagade på vår snälla instruktör, speciellt inte i rollen som ...."

Har inte så mycket mer att tillägga i ämnet idag. Tråkigt att det blivit så här, men jag hoppas verkligen kvarvarande styrelsemedlemmar gör sitt bästa för en ny fräsch start utan gammalt groll som gror. Hoppas oxå att ett eventuellt nytt forum kommer att fungera bättre. Är ju rent larvigt med ett forum som ska regleras av en enda persons personliga åsikter och att forumet inte "ägs" av föreningen. Det är odemokratiskt och lite läskigt... Ska styrelsen ha NÅGON  "bestämmanderoll" så är det väl kanske att se till så tonen på VÅRT eget forum hålls trevlig snarare än att tjabbla om fåniga beslut som egentligen alla medlemmar (alla 14!) borde få uttala sig i.

När jag hade häst och vi hade en ekonomisk förening i stallet räknades det som att alla medlemmar (hästägare) satt i styrelsen och alla deltog på alla möten men det fanns givetvis ordförande, kassör och sekreterare. Det funkade skitbra och vi var runt 18 hästägare. Kan man inte lösa det på ungefär liknande sätt? Det behöver väl inte vara så himla märkvärdigt, styrelsearbete har väl inget självändamål?

Nattinatt mina vänner och alla andra som jag (inte) känner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback