Sökträning

språng ut


Idag har vi varit på sökträning med Husse. Vi samlades vid macken i Läckeby och åkte ut i skogen. Där gjorde vi två sökrutor som var typ 100 breda o 50 djupa. Tvärtemot vad Jea sa...blir lite snurrigt ibland. Tror att jag hellre vill jobba med smala rutor så att Sigge lär sig att jobba rakt ut. Han är ju lite snurrig ibland och när det gäller fria söket i apporteringen så har han svårt att jobba utåt...Tror risken finns för samma fenomen i söket här.

Iaf, Sigge visade sig ha fattat det där med sök riktigt bra!! Han skötte sig nästintill exemplariskt, sprang rakt ut mot figgen och sen kom han in när jag kallade på honom. Sista gången kom han tom in HELT av sig själv! Jippi!!! Caroline verkade nöjd med honom, och jag är det definitivt! Stor skillnad mot första gångerna när han inte alls fattade vad han skulle göra. Nu jobbar han såå målmedvetet!!

Jaja, han har ju ingen rutin än så vi har lååång väg kvar innan man kan känna sig säker på att det funkar, men nu ska vi börja jobba lite separat på att ha rullen i halsbandet. Tror inte jag ska blanda in den i träningen än på ett tag utan mer jobba separat. Vill inte att han ska börja göra fel från början. Det är ju väldans svårt att korrigera ett felaktigt beteende....

Nu är han trött, kondisen är inte den bästa! Hihi...han ligger och är Sigge Heffner i sin "badrock" och orkar knappt lyfta ögonbrynen....

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback