Simsalabim

Åhh, vad glad jag blir! Ringde just till ridskolan som köpte Simsalabim för, jaa...är det två år sen nu? Ridskolechefen är iaf kanonnöjd med honom, "bästa köp jag någonsin gjort", kan det bli bättre!!? Joo..han har dessutom startat LB/LA i somras med mycket goda resultat!! Grattis Simpan, jag visste du var en stjärna!!!!

Var tvungen att fråga om vi nånsin skrev in i kontraktet om återköp vid pensionering, och tydligen brukar hon alltid kontakta före detta ägaren när det är dax för pension och jag hoppas så mycket att vi har möjlighet att ta hem lillklimpen då, och jag hoppas han hinner få ett långt härligt liv innan dess.

Han verkar trivas kanoners, är storfavorit och är dessutom "flockledare" för sina damer på sommarbetet...:) Annat än den lilla valpiga grå som klättrade genom staketen och hölls kort av tanthästarna...



Simsalabim
Här är ett gammalt kort från Elgskogen, när han fortfarande var grå...

En glad fd hästmatte...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken fin liten totto! Saknar med stallivet emellanåt, skall tilläggas... då jag inte direkt älskade busregnet o vinden o därmed galna hästar!

Postat av: Tove

Nä storm är inget vidare med en tossig pålle...ännu värre var den gången när vi i totalt beckmörker skulle rida upp till ridhuset och en älgkalv (antagligen) gick 100 meter framför oss på åkern. En mer eller mindre hysterisk häst och jag fick vackert vända och hoppa hemåt...

2006-10-18 @ 21:23:13
URL: http://toflan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback