Efterfrågad rapport från dagens sökträning!

NU kommer rapporten från dagens sökträning, som blev av trots mörka moln som hotade med regn och åska. Typiskt nog var vår braiga träningsplats ute vid Mosekrog upptagen av diverse folk så vi fick åka vidare. Som tur var visste Caroline fler ställen så vi hamnade några km bort och det gick ju toppenbra det oxå! Svamp fanns det oxå...*Tove har ärvt mammas svampradar*

trattisar


Idag hade vi med oss kameran från Pauls jobb, superskoj för den är ju såååå mycket snabbare än min lilla Canon. Tyvärr var det nog lite för mörkt i skogen så slutartiden(?) blev för lång och fartränderna många på de flesta bilderna..

NÅGON har börjat fatta vad som är på gång när tjänstetecknet åker på! Troja var först ut och pilade snabbt ut efter sina figgar och jisses vad hon skäller mycket när hon hittar! =) Jag figgade i hennes andra omgång och gömde mej i en grop bakom ett träd...hehe...då fick hon faktiskt jobba lite! Den där NÅGON hoppade glatt ut ur bilen och studsade fram till rutan!! Eftersom Sigge förra gången verkade spåra lite så bad jag
Anna om tips och hon tyckte att figuranten skulle springa runt kanten av rutan istället för rakt ut. Vissa fick alltså mer motion än andra men det var bra för Sigges skull iaf!!


full fart på påvis


Idag körde vi utan minnesmarkering, Sigge har ju som sagt förstått vad som ska hända. I första skicket fick figuranten agera genom en klapp.Sigge rusade ut som en kolarem och lika snabbt tillbax. Väl inne igen så vill han gärna visa upp sin sökrulle för alla andra, men det går ju o slipa på! Påviset går hyfsat det oxå, men matte riskerar ju nästan livet!! Nästa gång blir det lina!! Det verkar som att han hellre spårar ut och Caroline tipsade om att figgen ska agera lite (typ gubben i lådan) för att Sigge ska få driv ut och inte spåra! Nästa skick testade vi utan klapp men då började Sigge söka på en gång (iofs ingen dum idé om man vill hitta sin figurant, men inte det man vill åt när man tränar sök ju...). Kallade tillbax honom och så fick figgen klappa och då sprang han rakt på! Vi gjorde två skick senare och jag känner mej jättenöjd med min vovve!!

Det gick bra för de andra vovvarna oxå, och jag passade på att leka lite med kameran. Tyvärr blev som sagt de flesta bilderna suddiga och virriga men jag lyckades fånga Viggo med matte Johanna i full koncentration på en fin bild!


ekipage med fokus


Till slut fick  fyra av busarna rasa av sig lite i skogen. Sigge hittade en rolig pinne som han helst ville rulla sig på och efter ungefär tre sekunder var han totalblöt och smutsig. Förstår inte att vita Isa kan hålla sig ren och Sigge som ändå är mörk alltid ser ut som en LORTGRIS!!!!


oj..

                                          
Sigge verkar inte riktigt hänga med ungdomarna...



Efter en stunds filosoferande i den där gropen bakom trädet när jag väntade på Troja så upptäckte jag att mossan är full i vatten. Titta bara! Inte konstigt Sigge blir blöt!!


mossa


Nöjda kunde vi åka hemåt, och medan jag borrade och sågade så att köpmandisken förvandlades till tv-bänk var Paulen på gymmet och svettades lite. Nu ikväll har Sigge legat som en död sill och nästan gasat ihjäl oss. Kan det fortfarande vara pannkakorna som spökar!?

Tack Caroline och ni andra för en trevlig sökträning!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

åå såna vackra bilder =)// Viggo bus!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback