Utställning i Växjö!

Idag var jag, Sanna och Johanna på utställning i Växjö, du får läsa mer på Johannas hemsida, jag har ingen koll på vem som ordnar vad! Däremot kan jag tala om att det var närmare 2000 hundar anmälda under helgen!!

Var ju bara att konstatera att goldens borde byta namn till "whitens" och att det inte finns mycket hos utställningshundarna som påminner om Sigge!! Såg några trevliga hundar, och det visade sig att en av dem skulle paras med en tik från en kennel alldeles snart (eller om det redan var gjort). Sanna och Johanna råkade nämligen springa på tikägaren medan jag var på jakt efter en toa. Kollade in hemsidan ikväll, men jag är nog fortfarande mer inne på en "riktig" jaktis. Kolla in valpsidan på Birdhunters, skulle kunna tänka mej av av de kommande valpingarna undan deras Yippie och efter Sgt Pepper, en väldigt läcker dansk hane! :P

I alla fall, det fanns minst lika mycket saker som det fanns hundar, och vi hade alla spenderbyxorna på! Sigge fick bl a belöningspåse, retrieverkoppel både i bomull och i läder (från Hurtta), ny sökrulle och halsband till sökträningen (oxå det från Hurtta) och så några obligatoriska tuggben. Mer till matte var väl midjeväskan från Arrak (tänk så fifiigt när man lägger spår!) Sigge tycker att matte ska ha klotången, helst slänga den längst ner i en låda någonstans, eller varför inte i sopnedkastet! Matte tänker däremot på att en gammal klotång kan klämma små klorna när man klipper och det var på tiden att vi köpte en ny!!


retrieverkoppel i läder

Snygga retrieverkopplet i läder! Visst är det fint!? Det är ganska tjockt och skönt att hålla i.


Dessutom, vilket ni ser på bilderna, fick vi foderprover både från Magnussons och Royal Canin, perfekt som träningsgodis!



Sigge blev helt tossig när jag kom hem, rena julafton ju!! Om ni ser en liten skugga på bilderna så är det från Sigges nos när han bevakade sakerna vid fotograferingen. Han försökte stjäla sig ett litet ben, men när han inte fick så skulle minsann ingen annan få ta nåt heller (typ som om Paul eller Sickan käkar tuggben...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback