Uppdatering...

Har inte skrivit på hela helgen...tentaplugg och annat har tagit min tid.

I fredags hade vi en trött hemmakväll i soffan. Fattar inte hur trött man är när veckan är slut!!

På lördagen stack jag och Johanna iväg och spanade in lite skorea och sen upptäckte Johanna till min lycka (!) att det var loppis i folkets park! Jippi!! Vi susade dit och tittade på allsköns bråte och skräp och kassettband och pjäxor med mera...

Jag gjorde några små fynd iaf, bla en Sawa 2000....coolt va!! Nu blir ni förstås nyfikna på vad det kan vara för en modern pryl!? Jo, en bild kommer att komma men jag ska oxå förklara för man blir kanske inte så mycket klokare av den. Det är en spritsmojäng, och man kan göra typ 25 olika sorters kakformar, hjärtan o spritsimojer o pilidutter och mera!! Skoj!! Dessutom kan man spritsa vispad grädde när man gör tårta, eller varför inte potatismos när man gör fiskgratäng!! Superduper fin i guld och bästa 60-talskvalité för endast 20 kr!! Som hittat!!!

Hittade oxå en riskakeburk, jag är (som iaf en del av er vet rätt såld på plåtburkar för olika specerier, och nu har även riskakorna fått sig ett plåthem!

Till slut hamnade vi nere på stan, målet för vår resa och shoppade lite. Jag hittade en superfin klänning på Vero Moda, i brunt med blommönster. Den satt faktiskt superbra, räckte lite just under knäna och liten ärm bara. :) Åh...den kan tom blir krisval inför bröllopen i nyårshelgen, så fin tyckte jag den var. Hittade oxå en enkel röd tshirt och en sticketröja, randig i två röda nyanser. Billigt, och kanske inte superkvalité men det har hållt mej vid humör hela helgen iaf.. Perfekt mysepysetröja!!

På kvällen var vi hemma hos Johanna och Daniel tillsammans med Sanna, plus hundarna förstås. Sigge skötte sig bra, han finner sig i att ligga i vilket av rummen som helst bakom kompostgaller. Vi brukar rotera hundarna så alla får del av sina mattar och hussar och uppmärksamheten, men Zombie var lite rolig. Han ville helst vara i hallen han, blev inte lugn förrän han och Sigge bytte plats. Där låg han för sig själv under hatthyllan med alla jackor och sov (jaja, han hann snutta lite på Johannas vante oxå, men för övrigt...).

Till mat var det temat "bygg din egen hamburgare", väldigt gott! Efterrätten hade jag bakat, en mumsig cheesecake. Tänkte faktiskt lägga upp receptet senare (mammas recept med modifikation). Vi spelade bönspel och poker till timman blev sen.

Inatt drömde jag en superkonstig dröm. Det hade uppstått nån slags diskriminering av en viss grupp människor. Hur vi var utvalda minns jag inte, men det påminde om hur svarta behandlades förr, eller hur judar behandlades under förintelsen. Superläskigt!!! VI fick speciella id-kort och fördes till ett fängelse/anstalt och jag försökte ta mej därifrån. Vakter överallt som behandlade en så hemskt! Jag var jätterädd!! Minns även att jag och Paul (som inte tillhörde diskriminerade gruppen) skulle köpa mat på nåt gatukök och jag skulle få beställa från en lucka på utsidan, massa såna skumma saker. Synd att man inte kan spela in drömmarna och titta på dem igen. Mina "produktioner" ligger ibland i klass med de läskigaste Stephen King-skapelser..vaknar med hjärtat i halsgropen!

Sigge har fått haft ganska så trist hela helgen faktiskt, men som kompensation har han fått extra gos så jag tror inte han klagar. Dessutom har han fått åka med i bilen lite nu och då, och det är ju stora lyckan för en gyllene vän! Vi har oxå tränat lite mer på avlämningarna, men han blir lite flamsig och ofokuserad ibland så jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare...funderar på det ett tag!

Jag och Johanna var borta på brukshundsklubben idag och kollade på lydnadstävlingar. Vi kom rätt lagom för att se klass 1 som ju är det som ligger oss närmast. Vissa hundar var ju huuuur duktiga som helst, speciellt en liten jaktgolden, hörde att han var 9 månader bara!!!! Hjälp vilken kontakt och vilken fokuserad hund! Helt klart impad! Sen var det lite blandad kompott i klassen, några var jätteduktiga och några andra skulle kanske övat lite mer!

Å andra sidan är ju nån gång första gången och en del övar ju "på tävling" men jag skulle nog helst vilja vara stensäker innan jag kom dit så att man verkligen har förutsättning att göra sitt bästa. Själv satsar jag på tävlingspremiär...tjaa...när Sigge kan gå fot....nån gång om några år... ;)...och helst inte lydnad då. Inte min grej...hurk...millimetrar hit och dit...

Hjälp vad Sigge snarkar!! Han ligger med huvudet liksom lite pressat mot väggen i sin korg så halsen komprimeras väl lite. Han låter som en gammal tjock gubbe, riktiga timmerstockar!!! Nu när Sigges julklappspengar investerades i ett minibroderi i Viggo så blir det nog ingen beanbag för honom. Däremot funderar vi på att bygga en säng av en pallkrage som man sätter ben på. Tror det skulle bli skitcoolt! Som en "riktig" säng åt vår prins!!!

Nu borde även jag sälla mej till skaran av snarkisar på Staggis så nattinatt på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback