Träningsplan

Nu ska vi strax bort till brukshundsklubben med Johanna och Viggo för att träna lite. Tänkte att en liten plan alltid är bra för en velig person som mej, som annars kan helt flumma ut...

Så, idag ska vi träna
* fot - både fritt följ och linförighet. Målet är ju inget lydnadsfot utan ett fot som funkar för jaktträning.
* avlämningar. Sigge blir lite loj när vi tränar i köket eller hallen så jag tänkte att lite träning utomhus är bra..

Egentligen skulle jag velat träna på visselpipans signaler men jag vet faktiskt inte vad för heliga regler som gäller på appelplan. Man kanske inte får ha det där. Hörde att inte ens klicker var välkommet...tycker jag lät lite skumt....

Återkommer med rapport!


Just ja, en memo för mej själv! När vi ska börja träna Sigge att ha rullen hängandes på halsbandet ska jag fästa upp den i tecknet eller nåt så han inte kommer åt att greppa den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback