Planering inför söndagens sökträning

Eftersom det gick så bra idag med baklängeskedjningen hoppas jag att vi får möjlighet att öva lite mer imorgon innan själv söket. När jag läste på noggrannare visade det sig att figuranten ju ska hålla rullen framför munnen så vi gjorde ju visst det rätt. Nästa steg är att Sigge ska ta rullen från marken framför figgen. Tror jag vill göra så att figgen sitter på huk och har handen rätt nära rullen så Sigge inte ska behöva leta efter den utan kan greppa på en gång.

Vad gäller själva söket ska vi försöka se till att figuranterna gömmer sig på lite olika sätt så att han vänjer sig, ex att det är två, eller att figgen ligger ner. Dessutom måste vi börja öva på att Sigge ska kunna ha rullen i halsbandet utan att greppa den. Provad lite idag i skogen och jag upplevde att han var lite störd av att den dinglade i halsbandet. Ska sy upp halsbandet lite så att rullen inte hamnar så jättelångt ner iaf och slår honom på benen.

Vad gäller avlämningarna så tror jag att enklast är att jag visar figuranterna hur de smidigast tar rullen, eller att jag övar en stund själv separat innan så han förhoppningsvis minns att man inte ska försöka hålla sin rulle för sig själv ....Inomhus är han inte alls besvärlig att få rullen av utan det är väl i stundens hetta som det händer....(Sigge släpper rullen när man håller den och säger tack, men han vill helst inte att man tar tag i den och det verkar vara värre när andra gör det än när jag gör....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback