Jaktträning!!

Måste bara berätta att vi idag ska ut till Birdhunters för att träna. Det ska bli sååå roligt men samtidigt lite nervöst! Tänk om Sigge visar sig vara en olydig odåga som knallapporterar och vägrar ta vilt o andra dumheter!!! Jag tror att viltet kommer bli ett problem, han är inte jätteförtjust i det. Kan tro att han tar det i vattnet och i början men när han börjar bli trött kommer han leta efter roligare saker...(=dummies).

Det här vet jag att vi måste jobba på:

Visselpipan. Vi har ju helt lagt av med den, tror bara stoppsignalen finns kvar i hans huvud.

Fria söket. Han har lite problem att komma ut tillräckligt långt, speciellt när han börjar bli trött...

Vilt. Sigge tycker det är lite skumt att få fjädrar i munnen, och besvärliga är de att bära. I vatten har han tagit allt men släppt det direkt han kommer upp på land.

Dirigeringen. Say no more...vi kan det inte alls!!

Linjetag. Jag får honom inte o fatta att han ska rakt ut...

Sen är det säkert massa mer grejer...och vad KAN han då??? Hjääälp....nej men han brukar göra fina avlämningar, han brukar vänta på ett varsågod...uhm...han har ett fint sökarbete. Jag får helt enkelt tänka på vad jea sa: "du kan göra allt med den hunden", och hoppas att det stämmer!!!

Jag tror det kommer bli skoj idag och hoppas att Johanna och Viggo fastnar för apportering! Kanske blir det en liten svart lakritsrem för dem nästa gång istället för en chokladpralin!!;) Själv finns det bara kolor för mej!! ;)

Återkommer med rapport sen!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

NERVÖS! Jag vet inte nåt, kan inget.. det vet hon va? Lakritsrem, chokladpralin o kolor.. du är rolig du!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback