Fortsättning på baklängeskedjningen!

Kom på att jag måste strukturera upp för mej själv hur jag ska gå vidare med sökträningen. Tänkte försöka fortsätta med baklängeskedjningen antingen imorgon om Hanna o Marcus oxå är sugna på att träna den eller om jag gör det på söndag. Är ju så att jag inte kan vara ensam när jag tränar just den där kedjningen och Paul är ju i Staffanstorp till imorrn kväll.

Vi har iaf kommit till steg två och tänkte jobba på det så att Sigge verkligen förstår att rullen i munnen är "nyckeln" till att få höra "visa var" och springa ut till figgen och har skojsigt!! Måste verkligen uppmuntra figgarna så de är sitt allra skojsigaste jag! Lyckas jämt glömma bort det och får lixom andfådd flåsa när jag kommer ut att de ska leka och vara käcka...*hrm*

Om steg två går superduper vid nästa träningstillfälle och det går busenkelt vill jag gå vidare till steg tre där han ska ta rullen hos figuranten och sedan komma in till mej med rullen i munnen och få påvisa. Kanske är det bäst att ta det lugnt och stanna på steg två nästa träningstillfälle och kanske nästa igen men vi får se!

Alltså:

* Låta Sigge ta rullen i munnen och på en gång säga "visa var".
* Låta Sigge ta rullen i munnen, vänta lite innan jag säger "visa var".
* Låta Sigge ta rullen i munnen, gå ett par steg med honom vid sidan innan jag säger "visa var"

* Låta Sigge ta rullen hos figgen, komma in, få kommando "visa var" på en gång. (men det får vänta lite...blir mer och mer säker på det).

Ja, det var lite planering för sökarbetet.

Alltså..jag måste poängtera att den här bloggen är en dagbok för mej och ingen "handledning" för andra. Jag är inte alls erfaren vad gäller varken sök eller jaktlydnad/apportering, men att skriva så här ger andra en chans att läsa och delge sina åsikter, tankar, tips och ideer! Superbra sätt för mej oxå att strukturera upp vår träning!! Verkligen nöjd med mitt infall att börja blogga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback