Få in automatiskt sättande vid fot

Sigge och jag har ett bedrövligt fotgående och en av sakerna som inte fungerar är det automatiska sättandet när jag stannar. Johanna tipsade om att föra en godis bakåt över honom samtidigt som jag stannar. Problemet då är att han bara går o letar godis i min hand när vi går så jag tänkte att klicker nog är lösningen!

Testade genast (lite trångt i lägenheten men å andra sidan slipper man fladdret åt sidorna)! När vi stannade klickade jag när han började sätta sig, belönade och gav godis. Nytt kommando och när jag stannade, invänta sättande och då klicka. Tror det kommer funka bra! Det verkar trilla ner en polett i skallen på honom och sen gäller det väl att jag är konsekvent oxå... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback