Veterinärrapport

Eftersom inga kycklingben kommit ut sedan soptrollets framfart i måndags och att Sigge verkat lite smått mammig tyckte jag det var dax att kolla upp det. Fick en tid idag 13.15 på Kalmar Djursjukhus. När vi kom dit och hoppade ur bilen blev Sigge på en gång uppvarvad och  ömsom försökte gå därifrån och ömsom drog i kopplet när vi skulle in. I väntrummet var det helt tomt på djur och vi fick sitta ner en stund. Damen vi pratat med i telefon igår kom ut och klappade om Sigge och frågade hur det var idag. Alla är så vänliga och trevliga där, det känns skönt att komma dit. Dessutom börjar nog vissa känna igen oss, känns lite hemtrevligt på nåt vis, även om det såklart har sina negativa sidor att vara känd hos veterinären..typ tom plånbok!!

Sigge fick som vanligt massa  beröm för att han är så söt och har så fin färg, plus att han är snäll och lydig! Där ser man! ;) *fniss* Roligt med folk som uppskattar den "riktiga" goldenfärgen, även om alla goldisar är fina såklart!

Väl inne fick vi prata med en sköterska och bekänna allt som slunkit ner. Sedan kom veterinären och pratade och klämde och kände på Sigge. När han gick och hämtade något i skåpet blev Sigge överlycklig för att sedan få en något snopen min när han fick ett finger i rumpan!! Sigge är ibland lite skeptisk till veterinärer och tycker INTE om när de klämmer på honom men idag skötte han sig utmärkt!

För säkerhets skull tog vi en röntgenbild på magen, spännande att se vad som fanns där. Jag var helt övertygad om att den skulle vara full i ben och allsköns skrot men där fanns ingenting konstigt!! Man kunde se att tarmarna var fyllda med poop och en pytteliten vit prick skvallrade om att det troligtvis var en liten bit metall(folie) på väg ut. En fick med gas fanns oxå men det var inga stora mängder, helt normalt! Superskönt! Dessutom tycker jag veterinären var trevlig som verkligen visade vad som var vad på röntgenbilden och förklarade hur man kunde se olika saker osv. :)

På vägen ut gick Sigge raka vägen till hyllan för godis och ben och valde ett grisöra. Mums! Det höll han på att sluka i ett bett så jag fick lägga undan det en stund. Försöker göra veterinärbesöket lite roligt genom att alltid låta honom få nåt gott efteråt, och han verkar ha lärt sig det iaf.

Tusenlappen fattigare styrde vi kosan till nya Netto för att kolla läget där och jag fyndade en superjulklapp till morgondagens julklappsbyte. Wohoo!!

Tänker fortfarande på de där anonyma tipsmejlen, känns jätteobehagligt. Mamma sa att om det hände igen skulle jag svara och skriva att jag skulle polisanmäla. Men, det går ju inte...det enda som skrivs är ju eg tips om en bok...som jag ändå tänkt att köpa. Ändå är det olustigt....jaja...vi får väl se vad som händer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback