Soptrollets framfart!

Idag har han varit här igen. Vet inte varifrån han kommer och när jag kom hem hade han redan gett sig av. När jag kom hem från skolan efter lunch hittade jag de sorgliga resterna efter ett sargat hjärta...mina söta ljus jag köpte på IKEA hade blivit offer för Soptrollet som grymt krossat det ena i tusentals små röda stearinbitar och repat det andra...

Nåväl, nu ikväll hittade jag en stor hög med skräp, söndersmulat till små små lappar....om nån vill ha en dokumentförstörare så kan jag verkligen rekommendera Sopus 2003...ojoj...Här hemma finns i alla fall bara en snäll o mattesjuk liten retriever med sammetspäls som är såå oskyldig. Vet inte om de tunga suckarna och den trinda magen kan tyda på något...men jag tror ändå inte det..inte min söta vovve inte...nää...;)
 
När jag städade upp sophögen i köket hittade jag helgens rester, bl a en chipspåse, noga renslickad, aluminiumfolien från en kebabrulle resp kycklingrulle (hittade INGA feferonis...nån kommer få magknip), plastpåsar o pastaförpackningar, ja..det mesta. Mitt sista fynd gjorde mej lite orolig....den tomma påsen från den grillade kycklingen vi hade till lunch i lördags. ALLA ben var borta, soptrollet har alltså, ve och fasa, slukat ett helt kycklingskelett!! Observera att Sigge fortfarande är oskyldig...tunga suckar och svansviftningar så fort jag tittar mot dörren, men inte är det han...nää...

Ringer för säkerhets skull till
Strömsholms journummer! Tack och lov att det går att ringa dit utan att bli av med en förmögenhet!!! En trevlig dam lugnar mej och säger att en golden retriever (OM det nu mot all förmodan inte är soptrollet utan Sigge) nog inte lider någon större fara än kanske lite dålig mage pga kryddorna. En grillad kyckling man köpt på ica brukar vara en sk broiler och de har inte så hårda och vassa ben så det brukar inte vara någon fara. För säkerhets skull ska han få sparris, och det har vi ju ett stort lager av, så Soptroll, om du läser detta: Du är välkommen att få en burk sparris här!

Skönt att det verkar vara lugnt....vet inte hur många gånger det där soptrollet varit i farten egentligen....senast i somras åt "han" upp kattmaten och en oskyldig Sigge fick istället åka in till sjukhuset och få kräksmedicin o allt möjligt otrevligt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback