Juldagsspår o annat!

Idag tog vi en lååång sovmorgon, första på väldigt länge. Ändå kom mamma in och väckte oss trehundra gånger...förstår inte att man aaaaldrig blir vuxen här hemma och får bestämma nåt själv!!

Sigge var ute med mattefar i trädgården och lallade runt. Han trivs utmärkt som gårdvar!!

Efter frukost gick vi ut för att lägga spår åt hundarna. Paul fick tillefån hemifrån så jag la spår och han pratade telefon. :) Det blev ett minispår åt Hugo med mammas vantar och ett långt åt Sigge med två vinklar.

Hugo var först ut och något trevande gick han spåret. Förvånansvärt nog tyckte han det var ganska roligt och sprang fram till vantarna när han såg dem och till och med åt godisen. Sigge fattade på en gång vad som var på g och var het på gröten. Han spårade finfint men väldigt snabbt så jag fick bromsa massor. Nåra gånger tror jag han började använda ögonen istället för nosen, men han klarade vinklarna hur lätt som helst så då måste han spårat!

Nu har det varit juldagsmiddag, lutfisk. Till efterrätt ris a la malta, allt enligt släkten Carlssons tradition. Farmor har visat sitt sanna jag..hehe..men Paul fick iaf godkänt, han var ju inte "så lat som oss andra" . *fniss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback