Julavslutning med HUSSE

Igår var det julavslutning för Husses träning, och vi körde lite rallylydnad och ett lydnadstest. Rallylydnaden gick sådär. Motivationen var väl inte på topp för det och Sigge som vilat en vecka var mer i luften än på marken och då är det inte läge att ta fram en godis och locka honom göra kringelikrokar! Hihi..

En rolig sak är att Sigge verkar ha tagit åt sig stå-träningen för en eventuell framtida utställningskarriär. När han skulle sitta framför stod han...som en staty!!!!

Här är iaf poängen från "Husses lydnadsklass 1"

Platsliggning           10
Tandvisning             10
Linförighet                  5
Fritt följ                         6
Platsläggande           9
Inkallning                    9
Stående                      8
Hopp över hinder    10
Helhetsintryck            9
Total poäng              76 

Som ni ser så är det då som vanligt linförighet och fritt följ som går kokobängdåligt!! :) Förutom att jag inte fått till fotkommandot ÄN så hoppade han och for som en guttaperkaboll pga all överskottsenergi hela tiden, men det var kul att testa på att bli kommenderad och göra hela provet som "på riktigt". Vår lilla prestation räckte iaf till en seger för oss..jiho!! ;) Tilläggas bör väl att hundarna faktiskt blev placerade efter ålder, så att Sigge och jag hunnit nöta in vissa kommandon hade nog sin effekt! :)

Vi tackade våra instruktörer för terminen och de fick varsin liten skyddsängel. Jag har fått en av mamma som jag tycker jättemycket om, och nu när de säljs på Giraffen så passade jag på! :) Är inte alls vanliga i Sverige än!



122621-45


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback